BOKDRÖM & DUBAI DAG 3.

Allmänt Dubai 2019

Happy tisdag darlings!

Här fastnade jag i jobb så förlåt dagens sena inlägg. När allt blev som det blev här på bloggen förra veckan så flyttade jag mitt fokus en stund och då skapades magi här hemma på mitt kontor…. så nu är jag igång med något som känns helt fantastiskt! Vad det är vill jag inte avslöja riktigt ännu men jag tror många av er kommer att bli väldigt glada! Jag är i alla fall super super happy och känner att jag fyllts av den bästa energin !!!

Och idag tisdag och jag var precis ut till Ö&B och köpte gran no.2. Oh yes, det blev en till helt lik med snö på (som den jag visade häromdagen) som jag ska ha på mitt kontor inne i stan och vet du vad jag upptäckte då jag var på väg ut? Att de har granen på kampanj fr.o.m. 14/11 för bara 799sek (istället för 999) så missa nu inte det om du tänkt att köpa en ny gran i år för det är den absolut finaste jag sett! Sen så har de dessutom en kampanj på chokladkalendrar: 2 st för 15 kr så jag köpte 22 stycken. Ha, ha.  Och vet du – jag är så otroligt GLAD över att ni är så många som skriver till mig att ni tycker att jag borde ge ut en bok med alla mina duknings / fest / kalas / present – tips så nu ska jag ta mig sjutton mejla ett par bokförlag och se om det kan resultera i något! Min bästa vän K har varit på mig om detta i mååånga år så ja, det känns som att det är dags och jag kan ju inte få mer än ett “nej” tänker jag så jag ska ge det en chans! för det vore en dröm! Så kära vänner: håll tummarna för mig!!! så lovar jag att dela resan mot boken här på bloggen oavsett vad det resulterar i !  Vad skulle boken kunna heta? Gizmolina´s magiska värld? Kom väldigt gärna med tips!!!

Nu – tillbaka till Dubai, det är dags för ett bildregn från dag 3! Enjoy!!! 🙂

Vi var så trötta att vi blev kvar på hotellet efter frukosten och chillade vid poolen.  Sen är vi ganska chill när vi är på semester och älskar att bara ligga i våra solstolar och göra absolut ingenting så några timmar här blev helt perfekt!  Och som du ser så är poolen på hotellet inte speciellt stor….

…därför var jag helt fascinerad över att de hade en lifeguard som var på sin vakt heeela dagen!  Det har de inte ens på Sunwing i Phuket där det är en enorm pool med 478 barn i så ja, man kan lugnt säga att det är Safety first som gäller i Dubai. Ha, ha.

Efter några timmar vid poolen gick upp på rummet för att piffa till oss och alltså utsikten… Love it!  (och nej, de hade inte hunnit städa rummet för jag hade glömt att slå av “stör ej” knappen…)

Runt kl. 16.30 var vi ombytta och klara (J´s super fina kjol / skjørt + väska kommer från Soup Store) så hoppade vi girls in i en taxi och åkte iväg till The Palm.  När vi bestämde oss för att resa till Dubai förra året så var nämligen Atlantis The Palm det enda hotell jag kände till och som jag förknippade med Dubai men då priset på rum där var otroligt högt så valde vi att bo på Jumeirah Emirates Towers istället något jag idag är otrolig glad över. Men – jag har varit nyfiken på att besöka detta så otroligt omtalade hotell så – därför tog vi en tur dit! För att stilla min nyfikenhet…

Taxiresan dit tog ca 40 minuter och redan då taxin stoppade utanför entrén till Atlantis The Palm så kände jag att besvikelsen kom krypande…  Sen, då vi frågade efter vägen till stranden, för att se solnedgången så blev det tvärstopp. Vi, som inte var gäster på hotellet, fick absolut i.n.t.e. gå ut till stranden / poolområdet ens i 5 minuter. Så himla snopet! jag menar de borde ju sett oss som potentiella gäster vid ett senare tillfälle men nix pix. Så – vi fick bara röra oss inne på själva hotellet och då vi gick bort till akvariet (som hotellet är känt för…) så fick J plötsligt syn på en tjej som satt och gjorde henna tatueringar i en krok… Så – hon gick direkt fram och bokade tid för oss!

En stund senare såg våra händer ut så här!  Det blir som ett krispigt laget som ska stelna i 40 min. och sedan skrapar man försiktigt av färgen. Då är hennan ljus, ljus gul/orange och sedan får den sin riktiga färg efter ett antal timmar.  En henna tatuering sitter i ca 6 dagar och går sedan bort av sig själv.   Nu är det 14 dagar sedan vi gjorde de och både jag och J har lite rester kvar på händerna…  Och tjejen som gjorde de var så söt och skickade t.o.m. ett meddelande dagen efter till Johanna för att checka om vi var nöjda?  + att vi fick hennes nummer så att hon kan komma till vårt hotell nästa gång vi är där…

Så här ser den enorma foajén / lobbyn ut inne på Atlantis. Jag hade fått för mig att man skulle gå rakt in i akvariet då man kom hit men så var det alltså inte.  Sen upplevde jag hotellet som väldigt stort och opersonligt på den stund vi var där, en väldigt “turistig” känsla och en helt annan feeling mot på vårt hotell…. Men utbudet på aktiviteter såg helt fantastiskt ut! så om man vill uppleva mycket på sin semester och är en aktiv / sporty familj så är nog det här the right place !

Kvällarna i Dubai är helt magiska… Så varmt, skönt och vackert upplyst överallt!  Vi hoppade in i en taxi och ca 40 min senare så ankom vi till …

… världens största shoppingmall: The Dubai Mall. Alltså den är e.n.o.r.m. !

Vi mötte upp JIG och åt middag på en resturang som hade bra utsikt över den kända vatten & ljusshowen framför världens högsta byggnad Burj Khalifa.  Ja, allt är världens största här. Ha, ha.  Johannas super fina hårband kommer föresten från Soup Store, ett perfekt julkalender tips !  Sen älskar jag hur palmerna är upplysta här!

Det var svårt att få med Burj Khalifa på bild men här poserar J med det + Dubai mall i bakgrunden.

Efter middagen blev det shopping på oss och jag älskar att min favorit: amerikanska butiken Pottery Barn finns här! De har stängt ner sin nätbutik mot Europa så enda chansen att shoppa hos de är att besöka någon av deras butiker så ja, lyckan var total hos mig som älskar deras sortiment !

Att få gå runt inne i butiken och tanka inspiration … Love it!!! (så – jag blev här ganska länge när mina J gick vidare…)

Deras maffigt pyntade julgranar… magiska ! Och de där zinkhusen är så fina och dekorativa!

Från sovrumsavdelningen så fick de super super fina örngotten med snögubbar på följa med mig hem och nu förgyller de Johannas säng en trappa upp tillsammas med CHEER kudden som skymtar på en hylla i bakgrunden.

Tyvärr så var jag tvungen att begränsa mig väldigt eftersom vi bara fick ha 15 kg med oss hem på  flyget men några av de här fina plast tallrikarna fick också följa med. Så dekorativa att duka med !  (sen köpte vi faktiskt till extra kilo på hemresan, annars hade vi inte ens kunnat shoppa en knappnål.. ha, ha.)

Sen mötte jag upp mina J på Johannas favorit : Sephora!  Hjärtat är så otroligt intresserad av hudvård och make-up på ett sätt som jag absolut inte är så hon kan mycket mer än mig om primers,  concealers och allt vad det heter. Ha, ha.  Och hon kan vara inne på Sephora i timmar…  It´s her happy place !

Själv passade jag på att gå en runda när J myste runt bland allt smink och de hade helt fantastiska skärmar som hjälpte mig att hitta rätt på de enorma ytorna.  Den här shopping mallen har, förutom sjukt många butiker, även bl.a. en ishockey rink, skridskobana och ett enormt akvarium.  Så ja, det blir lååånga avstånd att gå. Perfekt power walk !

Plötsligt så närmade sig klockan 24 då de stängde så jag och Johanna fick skynda vidare mot sista butiken som J hade på sin lista, nämligen…

… världens största godisbutik där J hittade ett favoritgodis förra året då vi var här. Små silvriga kulor som ser ut som pärlor men som innehåller choklad som säljs i fina boxar.  När chokladen var betalad så mötte vi upp JIG och sen..

… skulle vi ta en taxi hem och alltså jag älskar att det är sån ordning & reda på precis allt här i Dubai. Så – det här var taxikön, strax efter kl. 24, så Dubai Mall stängde. Den ringlade sig hur lååååång som helst (fick inte med allt på bild) men tack vare att det är personal som sköter kön + har kontroll på alla taxibilar så flyter det på helt perfekt.  Jag älskar när det är så!

Det var ännu en fantastisk dag i Dubai!  Nu har jag inte så många dagar kvar att blogga: torsdag + fredag + hemresan på lördagen men det blir i egna inlägg längre fram!

Önskar dig en riktigt mysig kväll fylld av feelgood! 🙂

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

Kategori: Allmänt, Dubai 2019 | 3 Comments

3 responses to “BOKDRÖM & DUBAI DAG 3.”

1. Viktoria-pinkpastry says:

Så spännande va du har på gång! Va mysigt det låter med granarna. Ja idag har jag bakat pepparkaksgirlanger och hängt i köket, nu är det typ bara den stora granen kvar, men det är en äkta så det får vänta lite. Ja till bok!!! Åhh hade varit underbart att få köpa din bok, tycker även du har en speciell känsla för färg och form och speciellt att matcha och styla. Tycker alltid du matchar så fantastiskt fint, kunde kanske va en del om det med, eller en andra bok ha ha ;). Tycker även att du har en speciell känsla för resort kläder, så de kanske kunde va ett avsnitt om med. Ja du hör oavsett vad hade jag köpt boken direkt, stor kram !

2. Mojsan says:

Dags att uppdatera infon till vänster
    Länge sen dottern var 6 år

3. A says:

“Feelgood med Gizmolina” tycker jag vore en bra titel. Du är ju inte bara bra på dukning och presenter utan även på att sprida just det -feelgood. Kanske du kan få in både och i boken? 🙂