WEEKEND GET AWAY.

Allmänt

Mina kära bloggvänner!

Vi körde plötsligt en spontan weekend-get-away i helgen, en semester från semestern helt enkelt. Sååååå otroligt super härligt!!! speciellt nu då vi uppskattar helgerna och familjetiden xtra mycket då Johanna går i skola på vardagarna.  Så, i lördags morse bokade vi rum, beställde taxi, packade och drog iväg… och i kväll runt kl.19 var vi tillbaka hemma igen. Det är inte så mycket som ska till alla gånger, 1 natt räcker gott och jag är så enormt tacksam över den här helgen som dessutom bjöd på ett helt magiskt väder: klarblå himmel och knall sol.

Vi har bott på en av mina absoluta favorit resorter Katathani Beach Resort på Kata Noi Beach. Första gången vi bodde här var julen 2005 , några månader efter att jag och JIG träffats. Det var hans 1:a Thailandsresa och min… hmm… 6:e tror jag…  Då låg Johanna i min mage och jag satt vid poolen på julafton och ringde min pappa och sa att min julklapp till honom var att han skulle bli morfar. Nästa gång vi bodde på Katathani var hjärtat 9 månader och vi reste ner för att se på ett byggprosjekt där vi var intresserade av att köpa en lägenhet och den resan resulterade i det hem som vi nu har haft här nere i ca 11 år.  Sen har vi genom alla år bott på Katathani när vi varit här, 1-3 nätter, då och då, så det känns som att komma hem då vi kommer dit. Många i personalen lärde vi känna redan första gången vi var där och tack vare våra många återkommande besök (har säkert blivit 25 incheckningar, minst…) så har vi blivit lojala gäster vilket bidrar till vissa förmåner, som tex. uppgraderingar. Jag älskar sånt! att man premierar lojalitet. Det är exakt så det ska vara för då känner vi kunder oss uppskattade och det får oss att vilja komma tillbaka igen och igen… ! 🙂

(ops, mitt batteri till telefon där alla bilder ligger gick tomt… får uppdatera i morgon… nu sängen… )

När vi kom hem tidigare i kväll så var vi bjudna på fest. Det var hon som driver restaurangen på vår resort som firade sin födelsedag så – vi fixade till oss snabbt, jag slog in present, och sen gick vi ner.  Men eftersom hjärtat har skola i morgon så blev hon och jag inte sena, vi gick upp redan efter ett par timmar.  Och nu väntar jag att JIG ska komma hem efter att ha sett VM finalen i fotboll hemma hos grannar. Har inte helt ro att somna innan jag vet att dörren är ordentligt låst (han har ingen nyckel…) så försöker hålla mig vaken med bloggen, annars somnar jag…zzz….

Hoppas att du njuter en fin söndagskväll och att du är peppad på den nya veckan! 🙂

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

Kategori: Allmänt | 1 Comment

One response to “WEEKEND GET AWAY.”

1. Viktoria-pinkpastry says:

Åh så mysigt historia att få läsa om era minnen på det hotellet. Allt från att det var din älskades första Thailand resa , er första jul ihop och att hönan låg i din mage och att du ringde din pappa och att ni sen köpte ett hem där nere, så fint! Så mysigt att läsa, stor kram