VILKEN HÄRLIG TORSDAG…!

Allmänt

 

Mina kära bästa bloggvänner! 

Torsdag it is, solen strålar och jag sitter vid café bordet utanför min butik och skriver till dig efter en lovely start på dagen som startade med en tur till posten med paket till er som beställt varor från min butik och till er kunder som jag skickat iväg paket till vill jag säga:  Tuuusen miljoner TACK för att ni väljer att shoppa från mig, det betyder så enormt mycket ska ni veta! det är verkligen på riktigt som den där quoten: när du shoppar från en small business så står det en lycklig ägare och gör en happy dance. That´s me! jag dansar av lycka tack vare er !

Efter posten så tog jag en lång härlig walk som slutade med ballongshopping för ingen dag på Gizmo utan ballonger. Det vet ni som brukar besöka mig.  Och nu känns det lite i hjärtat för det här är sista dagarna som jag har öppet min älskade butik innan jag stänger en liten period igen. Så om du har tänkt att besöka mig: this is it! Lagersalget till Confettibird pågår t.o.m. lördag, sen packar jag ihop de Confettibird varor som kvarstår + resväskan och hoppar på ett flyg till min darling i Paris.

 

Med risk för att bli tjatig så måste jag lägga upp en till bild av min vackra morning walk genom slottsparken för det är verkligen sååå otroligt super fint där. Speciellt på morgonen då det är så stilla och nästan inga människor är ute… Love it!

 

Man kan verkligen se lugnet och en feelgood det är att gå här genom bilden tycker jag… eller hur? Och varje gång som jag passerar slottet så skickar jag en tanke till Mette-Marit.. uff, så tragiskt hemskt det är med hennes sjukdomsbild… får ont i hjärtat…

 

Uppdaterar inlägget mellan kunderna… !

 

Önskar dig en magisk dag fylld av feelgood & lyckliga ögonblick !

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

19
Kategori: Allmänt | Leave a comment

LAGERSALG BUBBLA…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

Jag befinner mig i en “lagersalg bubbla” just nu så dagarna flyter ihop och jag kan nästan inte tro att det redan är lille-lördag i morgon.  Men det är det! Så, nu ska jag ta tillvara den här kvällen och checka av to do´s så det här bli ett ovanligt kort inlägg men som vi sa häromdagen: bättre kort än inget alls.

 

My happy place! ♥

 

Det är vid den här underbara café gruppen som jag brukar sitta och blogga i butiken men nu då sommaren är här så har bordet + stolarna fått flytta ut och när det är fint väder så är det sol här från ca kl. 15 så då brukar jag sitta här ute mellan kunderna. Det är verkligen sååå härligt !  De här stolarna är föresten på salg nu, endast 1.999 kr / st. Skicka mig ett mejl på annastina@gizmolina.com om du är intresserad!  (jag kan tyvärr inte posta, de måste shoppas / hämtas i butiken).

 

Dagens outfit = blus + kjol /shorts som båda är med på lagersalget till ett otroligt pris. Blus = 500kr, kjol / shorts 500kr. Hur amazing är inte det ?!  Och kjolen / shortsen finns även i den ljuvliga rosa färgen (blusen finns endast i rosa).

 

Nu kör jag på med lagersalget för Confettibird t.o.m. lördag så 4 dagar kvar! Missa inte det om du har lust att shoppa något och jag postar gärna till dig om du inte har vägarna förbi Gizmo & Co. i Oslo (då tillkommer porto).

 

Önskar dig en magisk kväll vidare!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

40
Kategori: Allmänt | Leave a comment

GIZMO + CONFETTIBIRD = MAGI…!

Allmänt

Happy new week mina darlings! 

En dag ska jag dela mer med er om vad som händer i mitt liv men just nu kan jag bara att säga att bloggen är mitt lyckopiller!!! det är här, tillsammans med DIG ! och i min älskade butik Gizmo & Co. som jag tankar den energi som driver mina dagar (och självklart även mina dagliga FaceTime med min darling i Paris, men det behöver jag egentligen inte ens nämna… så självklart är det… ♥)  så från djupet av mitt hjärta: tusen 1000 miljoner TACK för att du väljer att klicka dig i till min älskade blogg. It means the world !!!

Och nu blir det ett till tack för i lördags fick jag uppleva en helt AMAZING dag i min butik! Alltså WOW!!! Det var som att jag befann mig i en magiskt glittrig virvelvind från morgon till kväll och till alla er som kom och besökte mig och shoppade i lördags: You make me super HAPPY!!! och er handel betydde mer för mig än jag kan förklara. ♥. Lördagen tog mig tillbaka känslomässigt till mina helger på Gizmo & Co. för 20 år sedan… exakt samma feeling & vibe och det att jag inte rörde mig från bak kassadisken på hela dagen och sedan går ut för att ta en check strax efter kl. 15 och upptäcker att det bara hänger 1 tom galge på stativet som var fyllt på morgonen säger allt.  Så: tusen 1000 miljooooooner TACK livet och alla FAB Gizmo kunder för den här dagen!

Jag är enormt tacksam över att jag får möjlighet att köra detta lagersalg i samarbete med min absoluta favorit: Confettibird och nu till dagens HAPPY NEWS: jag kommer att fortsätta med lagersalget ut denna veckan! Wohoooo!!! Så till alla er som inte hade möjlighet att komma inom i lördags: jag har öppet kl. 12-17 idag, måndag , och sedan tisdag – fredag kl. 11-17, lördag kl. 11-16.  Och om du vill shoppa på andra tider så kan du alltid skicka mig ett DM på butikens instagram: gizm0lina (0 = siffran noll) för jag bor i närheten och kan möta upp dig där anytime ! Och: jag postar så klart också väldigt gärna till dig! om du vill.

 

Dagens skyltfönster… Den otroliga “Carrie” WOW klänningen i rosa. kostar nu endast 1000kr (ord. pris 3.798kr) och – den sååå fina vita BOW top matchar min favorit kjol (som har shorts under) helt perfekt och uttrycket blir som en känning när man har på sig de tillsammans så som på skyltdockan men sen är de så fina var för sig så dessa 2 plagg kan man kombinera på hur många sätt som helst.  Och bäst av allt: nu shoppar du toppen för bara 500 kr och kjolen / shorts för bara 500 kr (ord.pris. 1.299 kr / del).

Kjolen och BOW top finns även i en ljuvlig ljusrosa.

WOW dress finns även i en otrolig pistasch.

 

Butiken ser ut exakt som min privata walk in closet just nu…som en godisbutik! och jag har precis alla dessa plagg och ni som följer mig vet att jag använder de hur mycket som helst.Jag älskar de! och varje plagg är verkligen 100% “Gizmo” & “Gizmolina”.

 

Och denna loooovely klänning , i sval underbara bomull, som dessutom har fickor ! får du shoppa nu för endast 800 kr. Ja du läste rätt ! It´s amazing ! Ordinarie pris är 1.999kr.  Denna finns även i svart. Älskar den i båda färgarna!

 

Jag uppdaterar inlägget med fler plagg senare så att ni som eventuellt önskar att beställa per post kan se vad som finns.

 

Nu fångar vi dagen och från djupet av mitt hjärta: TACK för att DU får mig att fortsätta att blogga! Och nej, vi kan inte vara “everyone´s cup of Tea” men : jag är gärna den som får dig att uppdatera ditt klädskåp för det är det bästa jag vet!

Önskar dig en magisk start på veckan !

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

56
Kategori: Allmänt | 3 Comments

MARKEDSDAG PÅ FROGNER…!

Allmänt

Mina darlings ! 

Det blev en lång dag i butiken för mig… klockan är 03 och jag kom nyss hem så måste dyka i säng nu men! jag först vill jag berätta att det är Markedsdag på Frogner i morgon, lördag,  och vi bjuder på tidernas lagersalg från vår favorit Confettibird !  Jag har plockat ut mina favoritplagg och du shoppar de till otroligt BRA priser lördag 6:e juni kl. 10-17.

Skicka mig gärna ett mejl eller DM på instagram om du. inte bor i Oslo och vill shoppa !

 

Sååå fina plagg till sååå BRA pris lördag kl. 10-17. Jag har t.o.m. lyckats få tag i några av mitt favorit paljettskjørt som jag “bor” i…  Lyckliga ni som får shoppat det…! Och den där blusen + kjolen i pearl har varit otroliga bästsäljare hos oss.

 

Underbara klänningar som du kan shoppa till underbara priser…! 

 

Denna favorit hittar du också hos oss i morgon. Tidigare pris: 3.799, nu endast 1.000 kr ! 

 

Nu måste jag sova…zzzz… så att jag orkar med morgondagen…

Hoppas vi ses på Gizmo & Co. i morgon!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

41
Kategori: Allmänt | 1 Comment

BOSSEN PÅ BRYGGAN & SOMMAROUTFIT…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

Solen strålar och  jag sitter i min älskade butik och skriver samtidigt som jag äter lunch, sen ska jag gå tillbaka till att förbereda inför helgens shopping happening. Ja, i helgen så kommer jag att ha butiken fylld av såååå fina skatter från Confettibird, du vet den paljettkjolen / skjørtet som jag “bodde i” förra sommaren”? Bl.a. den och mycket mer kommer tillbaka för en dag! och det är på lördag! Så, skriv in i din kalender att lördag = Gizmo så ses vi här i butiken då och om du inte kan ta dig hit så kan du betala med vipps (och swish från Sverige) också postar jag plaggen till dig.  Jag säljer dessutom massa fina plagg från Johannas och min garderob här i butiken nu så missa inte det. Johanna säljer tex sina finaste skolavslutning / examens klänningarna. Bl.a. den som hon hade på sig då hon tog emot stipendium för bästa presentationer / redovisningar då hon gick ut 9:e klass (ungdomsskolan).

Så, fullt fokus på butiken den här veckan och det känns väldigt bra eftersom jag tyvärr inte har haft möjlighet att vara här så mycket den senaste tiden.  Att vara här ger mig den energi som jag verkligen behöver just nu!

 

Känslan då solen strålar in genom fönstren på morgonen är den bästa…

 

Det blev ingen morningwalk på mig idag men så här såg det ut häromdagen då jag passerade Slottsparken på väg ner mot Aker Brygge. Så vackert!

 

Jag åt min lunch på bryggan och var livrädd att den här “bossen” skulle attackera mig. Du ska verkligen se upp för måsarna när du är nere på Aker Brygge, jag ser hur de dyker ner och tar glassen / maten ur handen till människor varje dag. Så galet! haha. 

 

Jag har egentligen alltid svarta tights men så fick jag för mig att söka fram de här blå från Casall, som jag shoppade för flera år sedan men aldrig har använt, och det var tydligen meningen för plötsligt så matchade min sporty morning outfit den här lovely glassreklamen helt perfekt. Haha. 

 

Det får absolut bli en evening walk idag efter jobb för nu saknar jag det jag ser på mina egna bilder…  Det är verkligen 100% feelgood att promenera runt här i mina hoods. Love it! 

 

Efter morning walk outfit kommer dagens outfit och den här är en favorit!  Denna kjol, som har shorts under, och fickor! + resår på livet var mitt go-to plagg hela sommaren 2025 och då Juni gjorde sin entré igår så åkte den fram igen och nu är denna outfit min jobb-uniform.  Och på lördag så hittar du äntligen både blusen + kjolen / skjørtet  hos oss på Gizmo igen!  (jag postar även med glädje till er i Sverige). 

 

Önskar dig en magisk dag fylld av happiness & positiv energi !

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

47
Kategori: Allmänt | 2 Comments

FÖDELSEDAGSFEST…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

Det händer lite väl mycket bakom kulisserna just nu så jag har tyvärr inte haft möjlighet att blogga så mycket som jag skulle önska men nu sitter jag här i min älskade butik och skriver and it makes me happy!  Bloggen är min energikälla och jag är så otroligt tacksam över alla er bloggvänner som tittar in här dagligen och som peppar och inspirera till mig till att fortsätta att blogga för utan  dig – ingen blogg. Så enkelt är det ! Så från hjärtat: TACK för att du finns!!! och jag är obeskrivligt tacksam för varje liten kommentar som ni tar er tid att skriva till mig.

Och som tur är så har jag dessutom fantastiska vänner in real life som förgyller mina dagar och i helgen var jag bjuden på fest hemma hos min kära bästa vän Miriam.  Hon och hennes Mr. är precis klara med totalrenoveringen av ett nytt hem och det har blivit så otroligt super fint! Jag var hemma på en vinkväll hos M för några veckor sedan så jag hade redan fått se en del men nu hade de flyttat in så nu var det bara WOW !  Miriam har så otroligt god smak och i lördags så firades det inte bara att lägenheten var färdig renoverad, vi firade framförallt att M fyller år och ingen är så fantastisk på att bjuda in till födelsedagsfest som Miriam.

 

När jag var hemma hos M på vinkväll för en stund sedan då hade jag bl.a. med mig en discokula som gå-bort-present eftersom det var första gången som jag besökte hennes nya hem.  Och nu, då hon fyller år och jag var bjuden på fest så gick jag för en liten större discokula som matchar den mindre, så att det blir som “ett set” som hon kan ha stående framme. 

 

Sen går jag ju aldrig iväg på fest utan en ballong i handen så självklart kryddade jag presenten med en Happy Birthday ballong. 

 

Min outfit blev en jeanskjol som jag shoppade i farten men som jag har haft span på en stund eftersom den är väldigt lik en från Zimmermann…   Både min spetsblus + kjol / skjørt kommer från H&M.  Sen är det väldigt festligt att göra entré på festen med en discokula + ballong i handen.

 

Min kära vackra bästa vän som jag är så glad i. ♥  Och där ser du att den mindre discokulan redan låg framme så det passade helt perfekt att jag placerade den nya, lite större, vid sidan om för man kan aldrig ha för mycket glitter i sitt hem! 

 

Lägenheten har en otrolig uteplats som man går ut till via köket…

 

Miriams vackra amazing döttrar var på väg till en annan fest men jag lyckades få en kram i farten innan de gick iväg. 

 

Hela hemmet är så otroligt smakfullt inrett. 

 

Och ingen festkväll. utan en badrums-selfie. Haha. Men det fick väl sisådär den här gången… men här ser du i alla fall mer av min outfit. Mitt bälte kommer från Zara. 

 

Det var en så vacker solig kväll, helt perfekt för festmingel utomhus på M´s otroliga privata terrasse.

 

Vi bjöds på fantastiskt god mat och dryck.

 

Jag träffade så många härliga tjejer som jag inte sett på en stund och det är alltid lika trevligt att träffa vackra Gro. 

 

Tusen miljoner TACK för en fabulous evening min kära bästa vän! Love you! 

 

Önskar dig en magisk start på juni månad!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

55
Kategori: Allmänt | 3 Comments

MIN TISDAG I BILDER…!

Allmänt

Happy lille lördag mina kära bästa bloggvänner! 

Plötsligt har det blivit onsdag och om du inte har sett det så är mitt förra inlägg uppdaterat med bildtexter + tips och det kändes som att jag bloggade ett nytt inlägg då så plötsligt ser jag nu att jag inte bloggade nytt igår. Så kan det gå! Men nu så!

Jag startade min dag med en ovanligt tidig walk och mina walks ger mig verkligen sååå härlig energi! Speciellt nu då det är så otroligt vackert ute och sol från klarblå himmel. Amazing! Jag har tyvärr  busy days just nu så jag hinner inte skriva lika mycket som jag brukar till er men jag  bjuder på ett litet bildregn från min tisdag och tänker att det är bättre att jag bloggar lite kort än inte alls.  Det är lite som med walks, bättre att gå en liten kort runda än igen…! och varje steg vi tar oavsett, vad det är vi står i, tar oss framåt och det är huvudsaken…♥

 

När man stoppar upp och ser sig omkring så är det så mycket vackert där ute… Som detta rosa hus tex som jag passerar varje dag men som jag upptäckte igår!  Det ser ut som ett riktigt Gizmolina hem…  saknas bara att det sticker ut ballonger genom ett av fönstren… 

 

När Johanna reste tillbaka till Paris med presenterna som jag visade i förra inlägget så följde även bl.a. nya fräscha sänkläder från KID / Hemtex med i blå/vit randig “bäckebölja” och en bukett fake blomster med i bagaget men:  jag saknade fake blå hortensia för att fylla ut buketten med så det shoppades igår och jag ska överraska min darling med att posta de till henne i morgon.   Du hittar dessa hortensia kvistar hos Nille här i Oslo. (just nu på -50% rabatt – ett tips!)

 

Plötsligt tog min walk mig in på Zara… den butiken har någon magnetisk dragningskraft.. haha.  Anyway, jag provade dessa byxor som är ett tips!  låg midja, bra längd, sköna och saknas bara fickor så hade de fått 10/10. Sök på: 2180/415/712 så hittar du de hos Zara online. Mitt långa linne kommer från Gina Tricot och min topp som jag fick  i julklapp av familjen är från Zara. 

 

Klockan 22.01. Det var en så vacker kväll igår med månen mot den blå himlen… och jag älskar att de kör Dior reklam i gatan nu, väldigt classy och snyggt och matchar husen så perfekt. 

 

Önskar dig en magisk dag fylld av positiv energi !

Och kom i håg:

“Sometimes the smallest step in the right direction ends up being the biggest step of your life.”

 

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

49
Kategori: Allmänt | 5 Comments

PRESENTTIPS…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

 Annandagpingst börjar att gå mot sitt slut och i morgon startar vardagen upp igen här i Norge efter långhelgen. Så i kväll njuter jag söndagskänslan…. och prioriterar att vara off-line…

Så, jag bjuder på ett bildregn av de presenter som vår darling fick då hon var hemma på besök från Paris nu över 17:e maj som tips inför stundande student, sommarpresenter osv… också uppdaterar jag inlägget i morgon.

Tisdag kl. 11.50: bildtexter – check ! Enjoy!

 

När min darling var hemma på besök från Paris över 17:e maj så passade jag på att strössla lite presenter över henne… 

 

Jag gick för detaljer till hennes studio i Paris som kommer att förgylla hennes sista tid boende där och det är inte så mycket som ska till för att få en “ny” fräsch känsla när ytan är liten.  Efter att jag först gått all in med att shoppa rosa saker så kom jag plötsligt på att det så klart är blått hon ska ha där hemma! Så det blev returer och färgbyte, haha. 

 

Den fina pressentboxen i ljuvlig lavendel med texten “Detta är du värd” hittade jag hos Ö&B för bara 19 kr (!) Den är ett tips till dig som ska ge bort lite pengar, ett smycke eller något annat litet inför stundande skolavslutningar, student osv…  Den är även riktigt fin till att lägga gott godis i till någon du tycker om…  Själv så placerade jag ett par sparrkling bling bling  örhängen från H&M i boxen. De är också ett tips! så snygga och till ett riktigt bra pris. 

 

När man är student och bor hemifrån så uppskattas plötsligt saker som duschtvål, nudlar, servetter osv, förbruknings produkter som man tar föregivet så länge man bor hemma. Så: jag gick för nytt härligt duschskum från Ida Warg som matchar de nya blå blommiga handdukarna (mer om de längre ner i inlägget…). Sen älskar jag de här servetterna med rosett på från MIO Möbler, jag har de själv i rosa och de är mina “varjedag servetter”, men till Johanna blev det så klart blå nu. 

Jag har ofta gett bort duschskum i sommarpresent till vänner tillsammans med tex ett inspirerade magasin så det är ett tips! Även servetter är en klassisk gå-bort-present för mig, gärna tillsammans med en flaska gott bubbel…

Och! det blå/vit rutiga under hårdiademet är ett nytt fräscht örngott /putevar till den hotellkudde size 70×100  som J har i sin säng i Paris. Du hittar det hos KID / Hemtex till 99 kr.

 

En av de mest inspirerande kvinnorna jag följer sedan en tid tillbaka är Emma Grede så den dagen då hennes bok släpptes, 14:e april, så klickade jag direkt hem en till Johanna!  Planen var att skicka den till henne i posten men så bokade hon plötsligt in ett Oslo besök till 17:e maj så då fick hon den då istället…  Jag tänker att den här boken är perfekt peppande läsning i sommar för Emma´s framgångsaga är verkligen otrolig!  

En bok är en perfekt sommarpresent! och även till studenten! Boken sålde slut direkt men så upptäckte jag häromdagen att den kommit in på lager igen så jag klickade direkt hem den till mig själv också så att jag och min darling kan läsa boken samtidigt i sommar och prata om den på vägen…  Jag har beställt boken från Adlibris men den finns även hos tex Akademibokhandeln i Sverige och på ARK + Norli här i Norge.

 

Jag hittade en SÅ fin tubtopp med volang hos H&M, den som skymtar högst upp vid boken på bilden, som jag köpte till både mig själv och Johanna och den här redan en favorit hos oss båda så den är ett tips!  Sen såg jag av en tillfällighet dessa “café solbriller” hos H&M och ett plus med de, förutom priset som är otroligt billigt,  är att man ser ögonen när man sitter och pratar. Love that!  Tänker att de passar fint när J ska sitta och läsa boken i solen vid Eiffeltornet i Paris…  Det fina blå/vit randiga glasögonfodralet kommer från KID / Hemtex. Perfekt med ett mjukt som inte tar så stor plats i väskan… 

Jag kan tyvärr inte länka till tubtoppen men skriv : Tubtopp med peplum och volang som sök på H&M´s webshop så kommer den upp, Pris:299kr men idag är det -20% på allt så kostar endast 239 ! Ser att den är utsåld online men har sett den i butik här i Oslo så checka lagersaldo i butik där du bor.

 

Dessa såå fina blommiga handdukarna, en till dusch, en till ansikte, hittade jag hos MIO Möbler och de var på rea och kostade ingenting… eller ja,  båda för typ 120 kr. Helt fantastiskt ! så de är ett tips!  Jag matchade med ett nytt fräscht blått hårdiadiem från H&M till morgonens sminkrutin.  

Att ge bort handdukar är perfekt inför sommaren, och de här passar även riktigt bra som sommarpresent till en vän!

 

Önskar dig en riktigt riktigt mysig kväll vidare!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

46
Kategori: Allmänt | 4 Comments

ÄNTLIGEN TILLBAKA…!

Allmänt

Glad Pingst mina kära bloggvänner! 

Jag försvann in i 17:e maj festligheterna och sen har dagarna passerat… och nu sitter jag här på Pingstdagen och hittar äntligen tid till min älskade blogg som jag saknar lika mycket varje gång som jag blir upptagen med annat!  Hoppas att du njuter underbara dagar och att alla ni som har en relation till Norge har haft en magisk 17:e maj firning och att du nu har en riktigt riktigt härlig Pingst weekend?! Jag hade helt missat att det är långhelg här i Norge nu eftersom man har tagit bort “annandag pingst” i Sverige (till förmån till 6:e juni) så det kom som en fantastisk surprise tack vare att en vän smsade att det skulle bli skönt med långhelg i onsdags. Jag bara: vilken långhelg? så idag njuter jag extra mycket av att det är söndag även i morgon!  (jag önskar att vi alltid hade dubbelsöndag, tänk så lyxigt härligt det hade varit…).

Jag startade min dag ute på balkongen och som jag älskar att vi äntligen har balkong nu med sol från tidig morgon fram till runt ca kl. 15. Det var något av det som jag saknade mest i vårt förra boende här i Oslo, nu hade vi så klart en underbar uteplats där men det är något speciellt med balkong och att slippa gå ut för att vara ute…  Men :det är skönt att vara ute också så  jag ska strax ta en walk  så jag lämnar er med ett bildregn från mina senaste dagar.

 

Fredag kl. 13.03. Jag blir lycklig varje gång jag går upp denna vackra allé vid slottet… Det är här, runt hörnet från där vi bor, som min walk startar (och slutar) och jag älskar varje steg jag tar… 

 

Min walk tar mig alltid ner till Aker Brygge och i fredags var det en fantastiskt vacker dag med strålande sol över bryggan…

 

Jag stoppade bl.a. på H&M för att prova lite kläder i deras vackra provrum och den har skylten är verkligen spot on! Klä dig i det du trivs i och de plagg som gör dig glad ! 

 

Kl. 18.15 gick jag hemåt igen genom slottsparken och det var en så vacker kväll ….

 

… vackra miljöer som dessa make me happy!  och är 100% feelgood deluxe. 

 

Älskar den rosa konfettin från körsbärsblommorna… Pink is forever my favourite colour! 

 

Och på tal om rosa så blev bl.a. dessa rosa ballonger med mig hem från min walk och nu förgyller de vardagsrummet här hemma innan de ska få bli med mig över till Gizmo & Co. till veckan…  Ballonger är som blommor för mig…

 

…men självklart så gick även en liten fredagsbukett bli med mig hem inför långhelgen. Jag gick för en mix av pioner och rosor.

 

Så blev det lördag och efter ärenden + en lång walk så mötte jag upp min kära vackra vän Camilla och hennes T kl. 17  för ett glas på Victor´s soliga uteservering på andra sidan gatan. Det är så lyxigt att vi bor grannar och kan ses spontant! 

 

Aperol Spritz är alltid en bra idé och så perfekt en varm solig dag som denna! 

 

Så tacksam över vänskapen och denna “pre dinner” stund i solen med min kära vän gav mig ett härligt energi påfyll! (tusen miljoner TACK för igår bästa C.!

 

Önskar dig en riktigt riktigt underbar dag fylld av feelgood & happiness!

 

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

 

34
Kategori: Allmänt | 4 Comments

KICKAT IGÅNG 17:E MAJ VECKAN…!

Allmänt

 

Happy New Week mina kära bästa bloggvänner! 

Detta var verkligen helgen-som-försvann! OH my… mitt lilla äventyr med att köra stand på Fyndmarknaden var lite av en experience… och denna happening åt upp min tid fredag – lördag – söndag…  För först så skulle allt inför denna försäljning fixas i ordning, packas ihop och planeras på fredagen + att jag då även körde ut till Arcus hallen för spana in min “plats” + se vad detta egentligen handlar om (eftersom jag aldrig besökt denna Fyndmarknad), sen ringde klockan 06.00 lördag morgon och kl. 07.45 så checkade jag in på Arcus för att rigga upp allt, kl. 10 öppnades dörrarna och BAM! så var klockan 17 och marknaden stängde för dagen. Då skulle jag packa ihop allt igen, få ut allt till bilen och runt kl. 18.20 körde raka vägen till Mc. Donalds för att hämta upp middag på vägen hem. Sen var jag helt slut! haha. Men- så tog jag en walk in till mamma och ja, söndag sov jag…zzz…länge! och bilen har jag inte orkat tömma ännu så : nu bloggar jag för att slippa ta tag i det. haha, men så fort som detta inlägg är postat så är det bara att bita ihop och ta tag i “efter-marknads-fixet”.  Men det enda som jag egentligen tycker är kul med “the after work” är att summera vad jag fick i för pengar?!? Och jag kan väl säga så här: det blev inte hälften av så mycket som jag hoppades på men! det blev ändå ganska så bra!

Jag ska summera denna happening mer vid ett annat tillfälle, nu bjuder jag istället på ett bildregn från gårdagens middag här hemma i Casa Gizmolina då jag kickade igång 17:e maj veckan med att duka med norska detaljer!

 

Söndag runt kl. 17.30… Dukning pågår! och jag måste säga att det är otroligt vilken skillnad några små detaljer gör. Som här tex, bara det att jag placerade en norsk flagga på bordet, knöt norska band på glasen och kryddade tallriken med en servett som det står Hipp Hipp Hurra på så blev det direkt 17:e maj feelings!  (jag köpte med mig servetterna från KID i Oslo).

 

Jag maxar alltid med norska dekorband på glas, runt vaser osv på 17:e Maj och till er som inte firar dagen : det är snart Sveriges Nationaldag, 6:e juni, och då kan du göra exakt likt bara med svenska dekorband!  Och hur fina är inte fake blommorna i vasen?  De är ett tips! jag köpte de hos Skapa Glädje här i Luleå.

 

Söndagsmiddagen blev otroligt god take away från favoriten Waldorf. Och jag dukade med  “17:e maj tema” eftersom jag reser till Oslo snart och inte kommer att fira dagen tillsammans med mamma + bror. På det sättet så fick de i alla fall en liten “vibe” av veckans norska firande. 

 

Jag bakade muffins till dessert och både muffinsformarna + flaggorna är ett “cup cake kit” från ett tidigare år men tex Nille brukar sälja lik årligen.  Sen så upptäckte jag att jag tyvärr inte hade någon mellis / florsocker hemma att strössla över muffinsarna så därför ser de väldigt tråkiga ut..  Det kommer aldrig att hända igen. 

 

Jag har som tradition då mamma är här på middagar att jag ställer fram 4-i-rad så att hon och min bror kan spela när jag springer fram och tillbaka och dukar fram / dukar av osv. Det är ett tips! för spelet går fort , är kul och enkelt att ta fram / bort! (ibland styr jag upp små vinster till vinnare som en kul grej… ). Detta 4-i-rad har jag köpt på TGR.

 

Jag måste bli bättre på att ta bild av oss under middagen för nu blev det en till selfie i farten precis innan mamma + bror skulle åka hem…   Men bättre det än ingenting! 

 

Önskar dig en magisk start på veckan !

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

 

 

59
Kategori: Allmänt | 5 Comments