ÄNTLIGEN TILLBAKA…!

Allmänt

Glad Pingst mina kära bloggvänner! 

Jag försvann in i 17:e maj festligheterna och sen har dagarna passerat… och nu sitter jag här på Pingstdagen och hittar äntligen tid till min älskade blogg som jag saknar lika mycket varje gång som jag blir upptagen med annat!  Hoppas att du njuter underbara dagar och att alla ni som har en relation till Norge har haft en magisk 17:e maj firning och att du nu har en riktigt riktigt härlig Pingst weekend?! Jag hade helt missat att det är långhelg här i Norge nu eftersom man har tagit bort “annandag pingst” i Sverige (till förmån till 6:e juni) så det kom som en fantastisk surprise tack vare att en vän smsade att det skulle bli skönt med långhelg i onsdags. Jag bara: vilken långhelg? så idag njuter jag extra mycket av att det är söndag även i morgon!  (jag önskar att vi alltid hade dubbelsöndag, tänk så lyxigt härligt det hade varit…).

Jag startade min dag ute på balkongen och som jag älskar att vi äntligen har balkong nu med sol från tidig morgon fram till runt ca kl. 15. Det var något av det som jag saknade mest i vårt förra boende här i Oslo, nu hade vi så klart en underbar uteplats där men det är något speciellt med balkong och att slippa gå ut för att vara ute…  Men :det är skönt att vara ute också så  jag ska strax ta en walk  så jag lämnar er med ett bildregn från mina senaste dagar.

 

Fredag kl. 13.03. Jag blir lycklig varje gång jag går upp denna vackra allé vid slottet… Det är här, runt hörnet från där vi bor, som min walk startar (och slutar) och jag älskar varje steg jag tar… 

 

Min walk tar mig alltid ner till Aker Brygge och i fredags var det en fantastiskt vacker dag med strålande sol över bryggan…

 

Jag stoppade bl.a. på H&M för att prova lite kläder i deras vackra provrum och den har skylten är verkligen spot on! Klä dig i det du trivs i och de plagg som gör dig glad ! 

 

Kl. 18.15 gick jag hemåt igen genom slottsparken och det var en så vacker kväll ….

 

… vackra miljöer som dessa make me happy!  och är 100% feelgood deluxe. 

 

Älskar den rosa konfettin från körsbärsblommorna… Pink is forever my favourite colour! 

 

Och på tal om rosa så blev bl.a. dessa rosa ballonger med mig hem från min walk och nu förgyller de vardagsrummet här hemma innan de ska få bli med mig över till Gizmo & Co. till veckan…  Ballonger är som blommor för mig…

 

…men självklart så gick även en liten fredagsbukett bli med mig hem inför långhelgen. Jag gick för en mix av pioner och rosor.

 

Så blev det lördag och efter ärenden + en lång walk så mötte jag upp min kära vackra vän Camilla och hennes T kl. 17  för ett glas på Victor´s soliga uteservering på andra sidan gatan. Det är så lyxigt att vi bor grannar och kan ses spontant! 

 

Aperol Spritz är alltid en bra idé och så perfekt en varm solig dag som denna! 

 

Så tacksam över vänskapen och denna “pre dinner” stund i solen med min kära vän gav mig ett härligt energi påfyll! (tusen miljoner TACK för igår bästa C.!

 

Önskar dig en riktigt riktigt underbar dag fylld av feelgood & happiness!

 

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

 

34
Kategori: Allmänt | 4 Comments

4 responses to “ÄNTLIGEN TILLBAKA…!”

  1. Anna says:

    Underbart att du är tillbaka <3

    • gizmolina says:

      Åh så glad jag blir över att du uppskattar att jag är tillbaka!

      Önskar dig en magisk dag fylld av happiness!

      Stor kram!
      Miss.G.

  2. Lena says:

    Som jag saknat dig

    • gizmolina says:

      Åh så härligt att höra att jag varit saknad.

      Önskar dig en underbar dag fylld av magiska ögonblick!

      Kram!
      Miss.G.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *