MAGISKA DISNEY ON ICE.

Allmänt

10941446_10152601937855796_7072221851465789389_n

Lill-lördag idag så: skål

I helgen, då min mac strejkade, så var vi girls på Disney on Ice och alltså Disney leverarar a.l.l.t.i.d.!  Och i år tycker jag nog att det var den bästa showen någonsin!  Föreställningar var tok-utsåld sedan länge men som alltid så hade jag is i magen och tänkte att det fixar sig och guess what? På fredagen, runt lunch, då jag surfar in på Oslo Spektrum sin sida så hittar jag plötsligt galet BRA biljetter! Och inte bara till mig och Johanna utan även till våra kära vänner så plötsligt satt jag här med 5 fantastiska platsbiljetter till föreställningen på lördag kl.15. Gissa om Johanna blev happy! (och jag också för då glömde vi plötsligt bort det där med matbox slarvet… Tihi!). 

Så – på lördag var vi där och ja, det var helt enkelt m.a.g.i.s.k.t.!  Men dyrt. Snacka om att de gör stora pengar på popcorn, sockervadd, ljusstavar (alltså 280 kr för en pinne som lyser och bara är kul där och då? Oh my!) + + +  Anyway, vi hade hur kul som helst och det var värt varje öre! 🙂

1512766_10152608656255796_2375773103592982013_n

Cute friends klara för show! 

10374077_10152608663170796_4010522700560529940_n

Vi hälsades välkomna av Musse Pigg & Mimmi och ja, jag fotar med min i-phone så som ni ser så satt vi nära.

10857866_10152608660385796_2738187842158409350_n

Mest efterlängtat var så klart Frost / Frozen och den där Olaf är ju bara hur söt som helst!

10307214_10152608665005796_3043595487945145898_n

Och min blus matchade Olaf´s näsa!  Något jag självklart tänkt på innan… 😉  (it´s all in the details darlings)

553329_10152608672960796_6551596396907250408_n

Som sagt: samma färg!  Och ja, Johanna mumsade i sig sockervadd. Själv gick jag för popcorn. Allt till det nätta priset av 300 kr. (hur är det möjligt liksom?)

11712_10152608662300796_5557936003257948185_n

Grand finale!  Åh så BRA det var!!!  och jag är imponerad över skridskokonsterna de klarar av i de där dräkterna.

Efter showen tog vi girls en prommis hem (Oslo Spektrum ligger längst ner på Karl Johan, vi bor högst upp på samma gata..), stoppade på MAX för att äta middag och sen körde jag J hem till sin söta kompis Elsa på övernattning. Blev kvar där för lite girltalk med Emma innan jag körde hem till en soft, home alone kväll och sen hade jag  heeeela söndagen till att fixa och greja hemma i lugn och ro samtidigt som J var ute och lekte i snön borta på Løkka. Lovely!

Ops, tiden flyger. Nu ska jag ge mig ut och fixa lite ärenden innan hjärtat ska hämtas och idag kommer jag att säga nej till playdate. Känner att vi behöver en lugn och skön myskväll också får vi inte missa Sveriges Mästerkock, J´s favorit program! (och mitt också). Ser du det?

Önskar dig en fin dag vidare! 🙂

Kategori: Allmänt | 4 Comments

4 responses to “MAGISKA DISNEY ON ICE.”

  1. Solveig says:

    Ursäkta, men jag har tröttnat på alla matprogram.
    Ha en skön Lill-lördag

    • gizmolina says:

      Ha, ha. Det behöver du väl inte be om ursäkt för. Själv så älskar jag att följa spelet mellan deltagarna / programledarna och jag tror faktiskt att jag vet vem som kommer vinna… 😉 (men man vet ju aldrig..så säker är jag inte men oftast har jag gissat rätt…)

      Ha en skön lill-lördag du också Solveig! Kram!

  2. Kristine says:

    Ååååå, det så veldig KJEKT ut. Har tenkt på det i lengre tid, men det har ikke blitt med oss. Kanskje neste år….. 😉

    Så fine bilder og flotte barn. Du ser jo kjempeflott ut, husk alltid det, flotte 🙂

    Nå kommer jenten hjem fra skole , SFO og trening….PUH, ja slik er onsdagene, men heldigvis er det lystbetont. Jeg må gjøre klar middagen 🙂

    Ønsker dere en fin onsdagskveld 🙂

    Klem K

    • gizmolina says:

      Du alltså, tusen 1000 tack för fin komplimang! 🙂 Jag kan varmt rekommendera Disney on Ice ! Hur kul som helst! och biljettförsäljningen till nästa år är ju redan igång. Crazy! Hoppas att din onsdagkväll blev riktigt mysig och jag önskar dig den bästa torsdagen!

      Stor klem!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *