GARDEROBSFYND & PLATS F36…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

Vad har jag gett mig in på…? Nu har jag plötsligt köpt en plats på Fyndmarknaden ute på Arcus hallen på lördag och ska stå där och sälja kläder från min och Johannas klädskåp + diverse interiör….  Oh my, detta blir spännande måste jag säga! och det passar mig helt perfekt att delta där som en avslutning på mitt otroliga röj / städ – prosjekt som jag har gående här hemma sedan den dagen då jag landade i Luleå.  Så, nu är jag i full gång med att gå igenom vad som ska säljas! Sen så ska allt prisas, snygga häng ska styras upp och allt ska packas ner så att jag på bästa enklaste sätt får med mig allt till hallen på lördag morgon.  Denna Fyndmarknad är tydligen super populär och har alltid enormt mycket besökare (det kommer t.o.m. busslass från Finland, haha) så jag håller alla mina tummar för att ni är många som ska dit och att jag får sålt så mycket som möjligt av det som jag tar med mig…  Det blir lite som en markedsdag i Bogstadveien / på Frogner tänker jag, men ändå inte… oavsett så blir det ny väldigt intressant erfarenhet!

Har någon av er besökt denna Fyndmarknad? Ska någon av dit på lördag? Missa inte att komma och besöka mig i så fall! Du hittar mig på plats F36. Tipsa gärna dina vänner som ska dit om min plats också!

Annars så har jag frossat i alla galna, snygga, vackra, crazy outfits från nattens MET Gala i New York. Nej men finns det något härligare än att sitta och se alla göra sin entré i den ena mer otroliga outfiten efter den andra… Jag älskar det!  Men jag somnade innan själva galen drog igång så ska se den senare idag. Har du sett? Du hittar den hos Vogue på YouTube.

 

Och på tal om garderobsrensning och MET Galan outfits:

Dagens tips är att du provar dig igenom din sommargarderob nu och gör en lista över vad du eventuellt skulle behöva komplettera med för det är i maj månad, som alla de finaste plaggen hänger ute i butik, sen blir det rea också kommer höstkollektionerna…  Förlåt att jag pratar om höst innan sommaren ens har startat men tyvärr så är det så det ser ut i butik för sanningen är att sommar-rean startar till midsommar om 6 veckor… Så: om du går igenom din garderob i dagarna så är du 100% redo att börja njuta sommarplaggen så fort som värmen gör sin entré !

 

Nu då garderoben rensas så provade jag mig igenom massor med plagg på morgon innan jag hoppade i duschen och denna jumpsuit har inte passat mig på flera år men nu så! och jag måste säga att en jumpsuit är ett otroligt skönt, behagligt, snyggt och härligt plagg! Eller vad säger du? N ska den härstrykas och sen så kommer den att få ett nytt liv hos mig sommaren 2026. Älskar den! 

 

Jag testade även denna gamla favorit kjol / skjørt från By Malina där resåren har blivit för loose så kom på att jag kanske kan använda den som klänning istället? om jag knyter ett band under bysten? Kanske, kanske, inte… men oavsett så vill jag påminna dig om tänka kreativt när det kommer till hur du kan använda dina kläder.  Och om du skulle behöva hjälp på vägen så kan du alltid anlita mig!  (mejla mig : annastina@gizmolina.com)

 

Det här var en av nina to-go-outfits sommaren 2025 och det är så härligt att ha några favoriter som man alltid kan återvända till. Det underlättar! speciellt när man ska packa till en resa. Åh nu längtar jag sååå eftersom sommaren och till jag är lika tan som på bilden igen !

 

 

Önskar dig en riktigt riktigt fin dag fylld av positiv energi!

Och du, om Gizmolina var ett klädesplagg…!? Vilket klädesplagg tänker du att hon var då?!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

47
Kategori: Allmänt | 2 Comments

HELGENS GRAND FINALE…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

Hoppas att du har haft en riktigt härlig weekend fylld av lyckliga stunder?!  Själv så har jag fyllt med helg med morning walks, värdefull familjetid, lovely FaceTime samtal med sin älskade dotter i Paris, mys med min fluffiga Gizella och jag har för första gången i år njutit solen ute på terrassen.  Sen har jag även röjt och rensat 24/7 i källaren och kört massor med sopor till återvinningen men det känns inte lika kul att prata om så det lämnar vi utanför bloggen nu tycker jag… haha.

Och idag startar den första veckan i Maj månad 2026 och det betyder att 17:e maj närmar sig med stormsteg och jag längtar så mycket till nästa helg för då kommer  min älskade darling hem på besök från Paris + att min bästa vän Jonas kommer på Oslo besök. Åh det ska bli SÅ kul. Men: först blir det ytterligare en Luleåvecka på mig och kanske att jag har hittat en lösning på hur / var / när jag kan sälja kläder från mig och Johanna för jag upptäckte precis att det är en Fyndmarknad ute på Arcushallen här i Luleå på lördag. Nej men hur perfekt vore det inte att stå och sälja ut min garderob där?!  Har någon av er besökt denna fyndmarknad? Vad är i så fall din erfarenhet av den? Hit eller Shit?  Let me know..!

 

Solen strålade in genom fönstren här hemma i Casa Gizmolina igår och som du vet så har jag en discokula som sprider glitter i varje rum. Det är ett tips! för det blir så effektfullt och magiskt… 

 

Jag dukade upp till familjemiddag ute i ljusgården och för första gången i år så strök jag mina sommarservetter. De här har hängt med mig i m.å.n.g.a. år och jag älskar dom!  Tycker att de är så fräscha och ger så härlig sommarvibe.  

 

Det var sååå länge sedan som jag styrde upp hemmagjord pizza men igår så hände det! Jag köpte ett sånt där färdigt kit med deg + tomatsås, så det var bara att poppa och rulla ut degen också satte jag igång… 

 

Jag matchade tygservetterna med pappers servetter från H&M Home också knöt jag rosa band (från Kid / Hemtex) på foten på mina glas. Ja, igår var det bara jag som fick rosetter på glasen, allt för att mina bilder skulle bli extra fina! 

 

Tadaaa! Dinner is ready! Jag toppade pizzan med ost (så klart), chorizo ibérico, pizza krydda och rucola.  Sen serverade jag även coleslaw som ett gott tillbehör.  

 

De här servettringarna från H&M har blivit mina absoluta favoriter! Jag har de i hur många färger som helst och tycker att de förgyller varje dukningstillfälle…  !

 

Jag slice:ade pizzan och ett sånt här färdigt kit var helt perfekt för oss 3. 

 

När mamma och min bror var på väg hem så kom jag på att jag inte knipsat någon bild av oss så fick bli en snabb selfie i farten…med helt ofixat hår och noll make-up… (jag sminkar mig väldigt sällan).

 

Söndagsmiddagen tillsammans med familjen blev en perfekt grand finale på helgen.

 

Önskar dig en riktigt pang start på veckan och en Maj månad fylld av magiska ögonblick!

 

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

56
Kategori: Allmänt | Leave a comment

SÖNDAG = TANKA INSPIRATION…!

Allmänt

God söndag mina kära bloggvänner!

Hoppas att du njuter en riktigt härlig dag fylld av good vibes only!? Själv startade jag dagen tidigt och har checkat av en walk + att jag sedan, för första gången i år, satte mig ute på terrassen i solen och solade + åt lite frukost. Nej men alltså det var så otroligt skönt! och det blev en perfekt “after walk”…  Och jag är glad att jag passade på när solen strålade från klarblå himmel för nu har molnen gjort sin entré…  men det gör verkligen ingenting för jag har en hel del inne-hemma-fix att ta tag i.

Och igår kväll så tog jag en walk ni till mamma och gjorde henne sällskap under kvällen och idag så blir det söndagsmiddag här hemma hos mig med både mamma och bror så nu ska jag strax sticka ut och handla till den. Jag tror att vi kör på hemmagjord pizza idag!

 

Klockan 09.19 på morgon då jag nästan var hemma igen efter min walk runt sjön. Det var som du ser ännu en väldigt vacker morgon här uppe i norr och så stilla… mötte bara några som var ute och gick med sin hund… 

 

 

Jag håller på att styra upp lite sommarfräscha saker till min älskade Johannas studio i Paris  inför hennes sista månader där och så här såg det collage som jag skickade över till henne ut, för att checka om hon gillar stilen… De super fina handdukarna med blå blommor på hittade jag på rea hos MIO (sååå billiga! ett tips!), även servetterna med rosett på kommer från MIO, hotellkudde örngottet i size 70×100 + sängkläderna kommer från Hemtex / KID och den fina sammetskudden med volangkant från MIO.  Vasen med blommor hittade jag hos Newport Home.

Jag gick inte för allt detta, men servetterna, hotellkudde örngottet + handdukarna är köpta! + lite annat men kan inte visa er det före hon har fått det eftersom det är en surprise…

 

Jag älskar när solen strålar mot mina discokulor och det sprider glitter här hemma i Casa Gizmolina. Det ger mig magic vibes…!   Sen gillar inte min Gizella materialet på vår soffor, så därför jag lägger ett överkast över så att hon kan ligga skönt. Vad gör vi inte för våra fluffiga älsklingar?!

 

Gårdagens sena lunch / tidiga middag… Nej men alltså ibland är det verkligen så otroligt gott med Mc.Donalds!  Och min favorit meny där, då jag är i Sverige,  är chicken Nuggets eftersom det finns Bea dipp här.  (den finns inte i Norge). Detta var farligt gott så dröjer nog inte så länge till nästa gång… 

 

Så här ligger min fluffiga älskling och sover och spinner nu då jag bloggar. 100% cuteness overload… 

 

När jag satt ute i solen på terrassen efter min walk så bläddrade jag igenom magasin i Readly och hittade bl.a. den här inspirationen från magasinet Red.  Jag älskar den här romantiska stilen med spets och volanger som är så stor i modebilden s/s -26 och jag kan inte vänta till det blir så varmt ute att vi kan gå runt i outfits som dessa… 

 

Sen till sist ett otroligt tips! Jag smällde av då jag såg den här puder rosa ursnygga kjolen till vänster från Chloé. Alltså WOW! men, prislappen är hög på plaggen från Chloé så när jag hittade kjolen till höger hos H&M så blev jag helt lycklig! Same, samt but different…  Och dessutom 25 (!) gånger billigare…  (Cholé = 25.649kr, H&M = 649 kr). Och eftersom vi jobbar med “girl math” när det kommer till shopping så sparade vi precis med andra ord 25.000 kr på att shoppa H&M kjolen. Hahaha. 

Ett av mina skills är att jag är väldigt bra på att hitta look-a-likes när det kommer till shopping så om ni gillar inlägget (klickar på hjärtat nere till höger) så fortsätter jag att ge er lik tips framöver !

 

Önskar dig en magisk söndag fylld av feelgood !

Och du, idag så kör jag på den HÄR mixen i bakgrunden här hemma i Casa Gizmolina, den ger så härlig söndagsvibe…!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

 

69
Kategori: Allmänt | 1 Comment

LÖRDAG, WALK & GLOW…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

Dagens morning walk – Check! så nu kan dagen njutas och jag kan posta ett ovanligt tidigt lördags inlägg till dig. Så härligt! Och lika härligt är det att det äntligen börjar att bli grönt på träden ute i trädgården här i Casa Gizmolina. Nej men alltså det gör så otroligt stor skillnad att jag blir helt lycklig.

Och igår såg jag Förrädarna men jag ska inte skriva några detaljer här så att jag spoilar för er som inte har sett men hur frustrerande är det inte när en spelare är sten säker på sin sak, som dessutom stämmer!, men: så startar någon annan ett drev mot någon helt annan och BAM! så har den personen plötsligt fått med sig majoriteten. Det är så intressant hur tydligt det blir i ett sånt här program vilka flockdjur vi är och vi ser exakt lik situationer i verkliga livet.  Hur en person kan skapa en rykte om en annan och fler hänger på och plötsligt pratar alla om det fast det egentligen kanske inte alls är sant?! Vi upplever detta i livets alla åldrar men jag tänker främst på våra barn som står i den typen av situationer på ett helt nytt sätt p.g.a. socialamedier. Det är så skrämmande… och därför är det så otroligt viktigt att vi pratar med våra barn om vikten av att vara snälla och omtänksamma mot varandra! Det pratar ofta Petter Stordalen om i intervjuer: att det viktigaste rådet han kan ge en ungdom idag är just att vara snäll. Något som egentligen är så självklart och som gör så otroligt stor skillnad!

 

På tal om sociala medier… Du följer väl mig på instagram? Men alltså vad är det som händer med instagram? Antal views av både inlaga + storys kan variera så enormt att det känns som att det är något som inte stämmer!?! Så en nyfiken fråga till er som följer mig där: kommer jag upp i ditt flöde?  Det vore så kul att göra en test där alla ni som får upp mig i flödet klickar “like” på bilden bara för att jag ska se om det bidrar till någon förändring i antal views. 

 

Och du, vilket är ditt favorit sociala medier som du checkar dagligen? Snap? Instagram? Blogg? Tik Tok?

 

En bild från min morning walk idag kl. 08.49. Det var en så vacker morgon… och så stilla… 

 

Den här super söta cuteness overload valpen på 12 veckor var här på besök igår och jag blev helt kär…  Min Johanna har haft lust på hund sååå länge men så länge vi har vår älskade Gizella och dessutom reser så mycket som vi gör så skulle vi inte få ihop livet med en hund, men en dag i framtiden så kanske… 

 

… fast nej, jag tror egentligen inte det för jag älskar katter och vår älskade Gizella är som en hund! Varje dag då jag kommer hem från jobbet så hoppar hon uppför mina ben och står så här vid min sida och spinner av lycka över att se mig och mitt hjärta svämmar över lika mycket varje gång.  Tänk att Gizella precis har fyllt 9 år! och hon och jag har aldrig varit närmare varandra som nu sedan Johanna flyttade till Paris. She´s my baby… 

 

Jag är nog minst intresserad av Beauty av alla jag känner men: jag älskar I Badrumsskåpet på YouTube och då jag bläddrade i senaste Damernas Värld så dök det upp en Beauty intervju (lite samma som I Badrumsskåpet…) med Denise Rudberg som jag läste och där tipsar hon om denna produkt: Glow-it-all Body Illuminiser från H&M och hon sa så här om produkten:

Har du något bra budgetstips? 

Ett av mina största life hacks är H&M:s shimmerstick Glow-it-all. Den kan man ha på benen eller dekolletaget för att få ett guldigt skimmer, den sitter som berget och det ser nästan ut som att man har strumpbyxor på sig.

 

Detta lät ju helt fantastiskt nu då benen är så bleka och behöver allt glow de kan få inför kjol / skjørt säsongen så  jag gick raka vägen till H&M efter att ha läst detta och…

…där blev jag lite förvirrad för det finns 2 olika nyanser av denna Glow-it-all… en ljus och en mörk så jag blev helt ställd eftersom jag inte visste vilken det är som hon tipsar om?

Så: jag frågade personalen vilken som säljer bäst men fick inget tydligt svar (de visste inte…), så: jag skrev ett DM till Denise utan att få svar så: då skrev jag även ett meddelande till henne, utan att få svar så jag gav upp och chansade på att det var den ljusa .Sen tittar jag lite mer noga på bilden från Damernas Världen, den jag bloggat över denna bild, och ser ju plötsligt väldigt tydligt att det är den mörkare !  Hur snurrig får man vara? hahaha.  Jag har inte testat produkten ännu så kan återkomma om vad jag tycker om den då det är gjort och priset är ju otroligt bra: 129 kr. Är det någon av er som testat den? Kör du i så fall den ljusa eller mörka färgen?

 

Idag väntar hemmafix på mig, också blir det kanske en till walk för att samla steg har blivit min nya hobby.

 

Önskar dig en härlig lördag fylld av magiska stunder!

Och kom i håg: It’s cool to be kind!

 

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

46
Kategori: Allmänt | Leave a comment

FÖDELSEDAGSMIDDAG…!

Allmänt

Happy 1:a maj mina fina kära bloggvänner! 

Lyxen av att få en fridag så här på en fredag och dessutom den dagen då Maj gör sin entré är inget annat än helt magiskt om du frågar mig. Så jag startade dagen med en riktigt skön och välbehövlig sovmorgon Sen så bestämde jag mig för att ge mig själv en day off idag, utan walk och utan några som helst planer förutom att vara hemma och så blev det så nu sitter jag här och äter middag, rester från igår, och bara njuter med Gizella vid min sida.

Men dagen startade med ett par besök för jag driver och städar för fullt i vår källaren som har varit ett totalt kaos i alla år och häromdagen så la jag ut några saker till försäljning på “Luleå köp byt & sälj” på Facebook och BAM! så var allt sålt och det var ett par av dessa ting som hämtades idag. Så skönt! och jag är så tacksam över att de fina sakerna får leva vidare hos andra.  Och nu står jag mitt i ett dilemma i kväll: jag har precis gått igenom en av alla mina klädskåp och konstaterat hur otroligt mycket kläder som jag önskar att sälja men, det är tidernas projekt att fota allt och lägga ut… Så:  jag startar med att checka här på bloggen om det är någon som är intresserad av att köpa Odd Molly kläder av mig? De flesta är i size 2.  Intresserad? eller känner du någon som kan vara intresserad?  Mejla mig på annastina@gizmolina.com

Nu: ett bildregn från min Valborgsmässoafton här hemma i Casa Gizmolina.

 

Det passade så perfekt att jag hade bjudit hem familjen på middag igår för att fira min kära bror som fyllt år eftersom det var kungens födelsedag och tidernas festligaste firande på TV hela kvällen.  Så Sverigebanden som jag knöt på glasen för att fira min bror matchade även TV sändningen…  Också hängde jag så klart på min bror en chokladmedalj, det är tradition för mig när någon i familjen fyller år. 

 

Jag textade Hipp Hurra på glasen (med penna från Granit) också lyckades jag missa att alla butiker stängde kl. 16 så det blev tyvärr varken ballong eller Happy Birthday servetter (väldigt olikt mig, jag vet, men jag var så busy med annat…) så: jag körde med Happy New Year servetter istället eftersom födelsedagen var min brors egna lilla nyårsfirande. Sen så skålade vi samtidigt som kungafamiljen hela kvällen och min bror fick bestämma vad jag skulle bjuda på till middag och hans val blev spaghetti med köttfärssås. Lycka !!! för mig som älskar det. 

 

Jag packade in presenterna till min kära bror i vårligt grönt papper också pimpade jag som vanligt tårtan med tomtebloss. Det blir så festlig stämning av det i kombination med födelsedags sång!  Vad han fick som present? Kläder. 

 

Det var lite kul att jag hittade en “prinsess stubbe” med blå marsipan för ovanlighetens skull för den klassiska gröna med rosa ros passar inte riktigt lika bra då en kille ska firas…  (och en stubbe är ett perfekt alternativ till en hel tårta då man inte är så många).  Sen så dekorerat jag alltid varje tårtbit som jag skär upp med en cocktailflagga, en liten detalj som gör stor – festlig – skillnad. 

 

Familjen. ♥

 

I kväll så blir det Förrädarna på mig för igår var jag så uppslukad av det kungliga firandet att jag helt glömde bort både det och Wahlgrens Värld. Så nu åker myskläderna på, ett glas vitt ska hällas upp och sen blir det chill i soffan… så skönt! och good vibes only.

 

Önskar dig en magisk fortsättning på fredagen!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

39
Kategori: Allmänt | Leave a comment

SPONTAN & FESTLIG KVÄLL…!

Allmänt

 

Glad valborg mina kära bästa bloggvänner! 

Tänk att det är Valborgsmässoafton idag, att våren sjungs in vid alla majbrasor och att kungen fyller 80 år! Det ska vi fira med en födelsedagsmiddag här hemma idag, men inte för att kungen fyller år, utan för min kära bror och min älskade Gizella som båda hade födelsedag 28:e april.  Men att det blir kungligt firande samtidigt kommer absolut att höja feststämningen!

Och idag är jag extra glad över att jag kom mig ut på min morning walk eftersom min onsdagskväll blev både spontan och väldigt festlig för plötsligt så ringde mina fina Thailand grannar, som bor granne med mamma här i Luleå, och bjöd över mig på middag. Och att vänner på 88 år ringer och bjuder in mig så spontant värmer verkligen mitt hjärta så jag var snabbt ut genom dörren och 20 min senare var jag på plats och bjöds på både löjrom, bubbel och en oroligt god laxlåda. Sen älskar jag att ha samtal över generationer och både mina vänner och ett annat inbjudet par firar över 60 år (!) bröllopsdag i år. Det mina vänner är ganska så fantastiskt om du frågar mig!  Kvällen var så trevlig och efter god dessert så följde jag med mamma hem en liten sväng och sen, då jag är på väg hem, så smsar plötsligt min kära vän Bodil, som också bor granne med mamma, och bjuder över mig på “ett glas” så på 2 sek var jag där. Man kan säg att jag hade min egen lilla “wine tour” igår då jag gick mellan de olika hemmen, i samma hus, och bjöds på gott vin överallt. Hahaha.  Så ja, det blev verkligen en spontan,  festlig och väldigt väldigt trevlig lille lördag på mig så idag vaknade jag med ett stort smil!

 

Torsdag morgon kl. 07.53. Jag älskar verkligen min nya morgonrutin då jag vaknar runt kl. 06 utan alarm och sen kommer mig iväg ut på en walk före kl. 08.  Det gäller att passa på när det är så fint väder!

 

Min sötaste Gizella njöt morgonen med att spana efter grannkatter, fåglar och annat spännande ute på gården… 

 

Onsdagens goda,  trevliga och väldigt spontana (blev inbjuden kl. 17.30, var på plats kl. 17.50) middag hemma hos mina fina vänner som dessutom är våra grannar i Thailand.  Laxlåda är så gott! och det där brödet är barndomsminnen från min mormor för mig…  

 

Hjälp så mörk bilden av oss blev… men igen kväll utan en selfie och här är jag på väg hem och mina kära bästa vänner var sååå snälla och körde mig hem. Lyx, lyx, lyx ! Och jag är så enormt tacksam över vänskapen med min kära vän B.  

 

Nu ska jag var wild & crazy och styra upp grillkorv med pommes till frukost, för det är allt jag har hemma, man tar vad man har helt enkelt. haha. Och jag har tipsat er om dessa French Fries från COOP förut men jag gör det igen som en reminder till er som ska ut och handla inför helgen idag. Alltså de är de godaste jag vet om !

 

De absolut godaste pommes jag vet om! Ja, förutom de från Dumbo i Paris då… men nu menar jag pommes som vi kan köpa och fixa hemma.  Så detta blir dagens godaste tips!

 

Grillkorv + pommes + pampigt kungligt firande på SVT, vilken festlig start på dagen!

 

Önskar dig en amazing Valborgsmässoafton fylld av lyckliga stunder!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

40
Kategori: Allmänt | Leave a comment

PARIS VS. LULEÅ…!

Allmänt

Mina kära bästa bloggvänner! 

Ordningen är äntligen återställd och jag kan blogga och posta inlägg till er igen. Happiness deluxe!!! för nu då jag har kommit in ett så härligt blogg flow så kändes det så trist att jag inte kunde blogga igår…  Tekniken alltså… lite läskigt ändå hur beroende vi är av att den ska fungera och hur lite, i alla fall jag, kan om problem uppstår.. Och om det är någon där ute som är riktigt BRA på teknisk support till blogg hos WordPress eller om du känner någon som är bra, pålitlig och lojal och som kan ta över det uppdrag som min AMAZING support haft i alla år så får du väldigt, väldigt tipsa mig! Den person jag söker ska även vara bra på design, alltså han / hon ska även kunna göra förändringar i bloggens layout.

Och onsdag it is vilket betyder lill lördag och att en härlig extra lång weekend närmar sig. Såå härligt!  Och jag startade min dag med en walk igen något jag är så tacksam över nu då jag sitter här för frisk luft + strålande sol ger verkligen energi!!! Sen är det ett plus att jag samlar steg också eftersom jag inte är någon “gym tjej”, jag trivs bäst med att gå mina walks, de passar mig perfekt. Det tänker jag är det viktigaste av allt när det kommer till träning: att vi gör sånt som vi gillar, inte sånt som vi känner att vi borde eller måste göra för då blir tröskeln till att få det gjort så mycket högre.  Själv slår jag på riktigt bra musik i mina AirPods, på med solbrillorna, och går ut! Love it!

 

 

Min älskade Johannas morning view från sin studio i Paris är verkligen sååå drömmigt magisk! Åh som jag längtar efter att resa tillbaka och besöka henne… men nu kommer hon hem igen till 17:e Maj så blir efter det en gång och det är så härligt att ha en resa att se fram emot!

 

Min morgning view på min walk var inte riktigt lika WOW men ganska så vacker ändå… eller kanske ändå inte… men det var i alla fall sooool! haha.  Och plötsligt så är nästan all is borta! Naturens under.

 

Och när vi ändå är inne på vackra miljöer…  Hur otroligt vacker är inte campus på Johannas Fashion School? Och ja, det är lite grönare i Paris än det är i Luleå just nu. Haha.  Tänk att hon snart har studerat där i 1 år. Tiden har gått så otroligt fort att jag har svårt att hänga med…

 

Och för precis 1 år sedan så var Johanna “Russ”! Ja, i Norge så heter det att man är  “Russ” när man är student (som vi säger i Sverige) och i Norge så firades hennes “russetid” från mitten av april fram till 17:e maj. (i år har man ändrat på detta i Norge så att inte russetiden ska krocka med alla examen) vilket innebär att hon gick runt i denna “blå russedress” i 1 månad.  Jag tänker att jag kan styra upp ett inlägg där jag berättar mer om Johannas russetid en dag snart för att vara russ i Norge är på inget sätt likt att vara student i Sverige… 

 

 

Nu fångar vi den här dagen och fyller den med positiv energi!

Önskar dig en dag fylld av Ta-Da´s !

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

52
Kategori: Allmänt | 2 Comments

TACKSAMHET…!

Allmänt

 

Mina kära bloggvänner! 

Jag satte verkligen morgon juicen i halsen då jag upptäckte att min blogg låg nere på morgon. Det är min största skräck! att min blogg plötsligt bara blir borta, att det blir något tekniskt fel som innebär att ALLT är raderat och inte går att hitta tillbaka till… Oh my.. mardröm! Tänk allt jag har bloggat och all tid jag har lagt ner på min blogg också BAM! gone! En helt förfärlig tanke… Och en annan kris är att min tekniska support egentligen slutat att jobba med att vara teknisk support för mig p.g.a. att han har bytt jobb men jag litar 110% på honom så försöker hänga mig kvar… så: jag mejlade honom direkt! och det var total LYCKA då han informerade mig om att det var servern som låg nere. Thank god! att det inte var något allvarligare och min tacksamhet över att min support fanns där och svarade mig direkt var obeskrivlig.

Så här påbörjade jag ett blogginlägg igår men så kom livet mellan och det blev aldrig postat… så , därför lägger jag upp det nu onsdag morgon istället.

Önskar dig en magisk dag fylld av happiness!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

31
Kategori: Allmänt | Leave a comment

NY FESTLIG VECKA…!

Allmänt

Happy new week mina darlings! 

Ny vecka – Nya möjligheter och häromdagen så upptäckte jag att det är Valborgsmässoafton i veckan! Det hade jag helt missat eftersom den dagen inte firas i Norge (de kör sina liknande eldar då vi firar midsommar i Sverige) så plötsligt insåg jag att det här är en riktigt festlig vecka! Först fyller både min kära bror och min fluffiga lilla älskling Gizella år i morgon, sen är det då Valborg på torsdag vilket betyder att det är “halvdag” här i Sverige och sen är vi alla lediga på 1:a Maj vilket betyder att vi har en lyxig långhelg framför oss. Nej men hur härlig är inte det? Makes me happy!!!

Men idag: en helt vanlig måndag och jag är på väg ut genom dörren eftersom jag ska iväg och hjälpa min älskade mamma med några saker… ♥  Och det värmer mitt hjärta att jag kan finnas här för henne eftersom hon inte bara har väldigt mycket otrevliga, jobbiga och tunga saker som händer omkring henne, hon står dessutom i sorgen efter att hon förlorade sin älskade Hans.  Det är verkligen tungt att allt praktiskt måste ordnas så snabbt efter ett dödsfall… Man ska vara stark för att orka och ibland får vi hjälpas åt att bära varandra för att ta oss framåt. Så, idag blir det fokus på att hjälpa mamma. ♥

Ett tips till dig som bor långt ifrån dina föräldrar: skriv ett litet kort idag och skicka sedan iväg det i närmaste postlåda, eller gå in och signera upp för en prenumeration av din mammas/pappas favorit magasin så att det sedan dyker upp i brevlådan som en glad surprise!, köp en vårblomma och kör förbi/skicka blommogram inför 1:a maj helgen, eller ta helt enkelt och lyft luren och ring och säg “hej!”. Varje liten kram, hälsning osv kan göra så enormt stor skillnad och familjen är det värdefullaste vi har. ♥

Nu : ett bildregn från gårdagens familjemiddag här hemma i Casa Gizmolina.

 

För att höja den festlig stämningen så knyter jag ljusrosa band som matchar dukningen på foten på glasen.  Det är ett tips! för det gör det där lilla extra till välkomstglaset. 

 

Mitt “husbubbel” som jag oftast går för är detta från Richard Juhlin så igår bjöd jag min mamma på ett glas av det före maten. Detta bubbel är ett tips inför kommande långhelg!

 

Som tilltugg kör jag oftast popcorn. Det är sallt, gott och de flesta tycker om det. Så hos mig hittar du alltid en popcornpåse i skafferiet! I Sverige går jag för de färdigpoppade från Estrella och i Norge köper jag alltid de från Rema 1000. Alltså de är de godaste jag vet om ! Ett tips!

 

Rosetter, rosetter, överallt rosetter. Hahaha.  Men tack vare att de matchar varandra så fint så skapar det bara en fin helhet, utan att bli för mycket…  Sen kör jag faktiskt på med mina fake påskliljor för de lyser upp som en sol på bordet! (längtar till de kan bytas ut mot ljusrosa maffiga vackra pioner…).

 

Val av glas gör verkligen stor skillnad och först så hade jag tänkt att bjuda. på en liten drink före maten så då dukade jag med de här fina glasen från Hemtex / Kid, men sen gick jag för bubbel så då bytte jag till de andra… Att duka med många glas vid sidan av varandra höjer det festliga intrycket av bordet och de här vattenglasen, från Svenskt Tenn är mina absoluta favoriter. 

 

Önskar dig en magisk dag fylld av happiness & positiv energi!

Och kom i håg: Shine like the star you are!

 

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

31
Kategori: Allmänt | 6 Comments

ÄLSKAR SÖNDAGSKÄNSLAN…!

Allmänt

Glad söndag mina kära bästa bloggvänner! 

Jag somnade så tidigt igår att jag vaknade långt före tuppen precis då min darling kom hem från nattklubben i Paris. Snacka om att det är ombytta roller i våra liv plötsligt. Hahaha.  Så,  redan kl. 07.59 gick jag ut genom dörren för min morning walk och det är fortfarande freezing cold här uppe i norr (alla jag mötte på min walk hade både mössa och vantar) men solen strålade och jag är så otroligt tacksam över att jag kom mig iväg ut för nu kan jag njuta resten av min dag.

Och söndag betyder familjemiddag här hemma så min älskade mamma + bror kommer hit senare i eftermiddag. Vi går för take away idag och jag har redan dukat klart så nu ska jag ge mig själv en riktig feelgood day. Jag ska starta med att sätta mig mot solväggen och samla fräknar och läsa en bok och på tal om det så undrar jag om någon av er har Bookbeat? eller någon av de andra tjänsterna som innebär att du kan läsa böcker på din telefon / i-pad? Tipsa mig gärna om vilken tjänst som är bäst?!  För jag har Readly och älskar att jag hittar alla mina favorit magasin där och jag inbillar mig att jag skulle bli bättre på att läsa böcker om de fanns i min telefon / i-pad. Sen skulle det dessutom spara vikt i bagaget då jag reser vilket vore amazing!

 

Fotade denna bild i starten av min morgon walk kl. 08.04. Det var en så lika stilla och vacker morgon som igår och isen smälter mer och mer för varje dag… 

 

När jag kom hem så passade jag på att knipsa lite bilder av huset också konstaterade jag att det är dags för den årliga krattningen och det  är rekordtidigt! för den här tiden på året så brukar det vara mycket mer snö (det är fortfarande snö på en liten del av gården). Sen så brukar det vara nu som vi monterar ihop studsmattan men den tiden är förbi så idag ska jag lägga ut vår fina studsmatta till försäljning. Intresserad? Mejla mig på: annastina@gizmolina.com

 

Att sätta sig ner i fåtöljen då jag kommer hem från min walk är bästa känslan och jag känner mig så stolt över mig själv för att jag varit så flitig med att samla steg i veckan.  Bra jobbat Miss.G. !!!

 

Och idag blir det som sagt take away dinner på oss och så här såg en annan take away dinner ut tillsammans med mina J i Oslo då Johanna var hemma på besök. 

 

Gizella var först på plats ! så jag får alltid vara försiktig med levande ljus och tänder de aldrig förrän jag själv sätter mig vid bordet.  Och som en extra effekt så kör jag även en ljusslinga på bordet för jag har aldrig tänt taklampor… 

 

De här servetterna från MIO möbler har blivit mina favoriter så de ser jag alltid till att jag har hemma.  De är ett tips! finns i rosa, blått och grönt och kostar bara 19 kr / paket. 

 

Att starta middagen med att skåla i kalla bubblor skapar alltid en extra festlig stämning!

 

Åh som jag älskar söndagskänslan, nu ska jag njuta min dag till max! Men först måste jag fråga dig om du har sett ELLE Galan? Jag undrar om det bara är jag… men alltså vad var det där?!? Förstå mig rätt: jag TOK älskar röda mattan och alla super snygga gala outfits men den delen av galan då det var konferencier och prisutdelningar, då gästerna satt ner, var ett riktigt sömnpiller för mig…zzz…  Jag försökte verkligen gilla det men nej, det var tyvärr helt omöjligt…  Räddningen var att Kenza vann för bästa gala-look! för hennes outfit var WOW!

 

Önskar dig en dag fylld av feelgood och härlig avkoppling!

Kramar & Kärlek!

Miss.G.

37
Kategori: Allmänt | 3 Comments