Snapshot i vardagsrummet i eftermiddag. Darlingen & Gucci söndagsmyste framför en film. (har inte lyckats bestämma mig för vilka tavlor som ska hänga var ännu så därför är väggarna fortsatt tomma överallt… )
Gissa vad som hände då jag skulle köra J till mormor? Exakt. Bilen startade inte. I.g.e.n. ! Så – H fick komma och hämta J och sen var han världens snällaste och kom hit med en batteriladdare så nu kryssar jag fingrarna för att bilen kickar igång i morgon bitti, annars blir det en frisk prommis till skolan i -20…
Som ni kanske minns så stod bilen även då vi kom hem från Thailand och jag fick ringa Falck som kom hit och startade upp. Det slutade med att bilen fick bo på verkstaden hela eftermiddagen för det kom upp en varning på displayen inne i bilen som fick mig att köra inom där. Men – då trodde jag så klart att allt var cool nu men tydligen gillar inte vår BMW när det går från -5 till -20 över natten så ja, håll som sagt tummarna för att den vaknar i morgon bitti. (och jadå vi har garage men det är fullproppat med flyttkartonger etc. efter vattenskadan i källaren så det är ett, minst, 3 dagars prosjekt att tömma det så att bilen ska få plats och fråga mig inte var jag ska ställa alla saker då? oh my… Och nej, bilen har ingen motor/kupévärmare (endast dieselvärmare) så det ska vi installera.).
Jag önskar att den här vackra ljusstaken (+ några till) från Svenst Tenn stod på mitt stuebord. En dag så…
Darlingen kommer nog snart hem från dagens bullbak så ska fortsätta att röja i röran nu (det är ju bara så mycket mer kul att blogga) sen, då hon är tillbaka, tror jag att vi går för spaghetti & köttfärssås till middag. Enkelt & gott! 🙂
♥








Alltså jag bara älskar så fint ni har det! Alldeles looovely!!:) Och tennljusstakarna är ju så himla fina, några fina här hemma men det finns alltid rum för fler skönheter. 🙂
Spaghetti & köttfärssås lät supersmarr, måste laga i veckan!:)
Happy söndagskväll & många kramar
Men åhhh så glad jag blir av din trevliga & fina kommentar Anna! Tusen 1000 miljoner T.A.C.K.! 🙂 Nu gjorde du verkligen min dag här!
Önskar dig en fantastisk start på veckan och en dag fylld av lyckliga stunder! Kram!