T.I.S.D.A.G.

Allmänt

11998871_10153061594335796_3453707901976612259_n

Dagens tänkvärda.

Goooodmorning girls! 

Tisdag idag och bara 3 dagar till helg. En härlig känsla! Och trots att det tar emot lite (p.g.a. olyckan jag råkade ut för för några veckor sedan…) så ska jag köra till IKEA idag.  Kommer att ladda med Red Bull och godis (Kina snacks är bra – för de små äter man…) och spela bra musik på hög nivå i vår nya fina bil. Oh yes, vi blev med en X5:a för några veckor sedan för bil kan man ju inte vara utan och den vi hade, den är kvar i Oslo eftersom JIG pendlar dit i jobbet.  Så, road trip som sagt och mamma ska hämta hjärtat på skolan för första gången. Tänk vilken lyx att ha hennes hjälp! det är verkligen inget jag är bortskämd med.

Och igår hade hjärtat med sig en söt klasskompis hem på playdate efter skolan. Det var första gången hon var på besök och jag är så glad & tacksam över att J fått så fina nya vänner, det betyder egentligen allt.

11990503_10153060628925796_4763396896383644248_n

After school playmate dinner.  Jag dukade för första gången inne i vår spisestue där vi inte har någon matgrupp på plats ännu så de satt vid det bord som jag hade i min butik eftersom det stora matbordet, i ljusgården, var belamrat med pyssel (de sydde figurer med J´s symaskin, den som syr utan tråd, också gjorde de blingisar).  Och nej, vi ska inte ha lekhuset där, ha, ha.  Det är på väg upp tror jag… eller ner… 

Men alltså en helt annan sak:  jag surfar runt på några bloggar varje dag, inte många, men några, och igår trillade jag plötsligt över denna nya reklamfilm via Petra´s blogg och höll på att skratta ihjäl mig. Alltså hur kul är den inte?! Klocken om du frågar mig!  Du måste bara se den men jag kommer plötsligt inte ihåg hur jag lägger upp en video ?!? (hjärnsläpp) så, klicka HÄR istället !  Och ja, jag känner absolut igen mig när det gäller att byta maträtt för att få en snyggare bild och att välja rätt juice för att den matchar settingen… Ha, ha.

Nej, nu är det bäst att jag kommer mig iväg !

Önskar dig en riktigt fin dag fylld av kreativitet & feelgood!

L.o.V.e.!

Miss.G.

Kategori: Allmänt | 2 Comments

2 responses to “T.I.S.D.A.G.”

  1. Pia says:

    Ha en riktigt bra onsdag och du kommer att hitta ditt i luleå tänk på att du bara har varit där i en månad.

  2. Frida says:

    Hohooo, var är alla rosa härliga bilder med massa pepp. Saknar dem!
    När man flyttar tänker man att allt bara skall vara bra men det tar faktiskt lång tid innan man känner sig riktigt hemma. När vi flyttade till huset för 5 år sedan tog mig väldigt lång tid att känna mig hemma. Man får ge det lite tid. Kram från Gbg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *